Serrure connectée pour smartthings? (🇫🇷)

Bonjour bonsoir qu’elle serrure connectée me conseillerais vous avec le hub V3 une z-wave ou zigbee sans applications tierces
Cordialement

What country are you in? The device selection does vary, particularly for locks.

Also, since you don’t want to use third-party apps, what functionality do you need? Do you just want to be able to lock and unlock it? Or do you need to be able to track which user code was used to unlock the lock, for example. Also, do you need to be able to create new user codes through the smartthings app?

There are quite a few locks which have basic functionality with the smartthings app where you can simply lock and unlock them.

Beyond that, you can use a built-in feature in the smartthings app called “smart lock, guest access” which lets you assign new codes. And gives you some history.

But I’m not sure that, for example, that would let you write a routine in the smartthings app based on what user code was used. Many people end up going to a third-party app or edge driver, if they need that kind of functionality. :man_shrugging:t2:

Nous sommes de France

Nous cherchons avoir la fonctionnalité avec la géolocalisation, ouverture fermeture basique, et pouvoir faire remonter une routine a Alexa avec la serrure

Hub V3 aeotec Europe

OK, for France, we have to ask what kind of lock is it. And that covers a lot of different details. Does it unlock with a key or a knob on the inside. Is it keyed horizontally or vertically. Is it a multipoint lock. All these details can make a difference.

Nuki is a popular model in Europe for people who are willing to spend up to €300. It is rated over four stars at Amazon France. It has a smartthings integration. And it is one of the first locks to work with matter. All good, except, of course the price which is on the high end. But you do get a lot for that. Oh: but you don’t get a keypad on the outside, you would have to pay extra for that.

Here is the page which helps you figure out whether it would work on your door.

And here is the matter model at Amazon France:

https://www.amazon.fr/génération-distance-électronique-transforme-smartphone/dp/B0CK4W99Y7/

There are a number of other possibilities as well, but it does depend on the details of your latch. :thinking:

I’m sure other community members will have other suggestions for a good lock for Europe, and since you have a V3 Hub, that does give you more choices. :sunglasses:

C’est une jolie serrure a un prix qui pique pas mal et le paver en plus mais c’est vrai qu’elle et sympa

Je vais me pencher sur cette serrure regarder deux trois vidéo youtube pour voir

C’est une porte blindée multi point ( a cosse du travail…) 1 porte d’entrée de la maison

2 ( porte pièces refuge ) Il y a t’il une intégration
ubiquiti possible avec smartthings pour intégrer la porte blindée magnétique ? Pour pouvoir ouvrir a distances pour que ma famille puisse accéder ( la pièce refuge et armurerie de la maison en qu’à d’intrusion

Pour le hub V3 acheter au marché d’occasion pour 15€ j’ai sauté de suite dessus a se prix là c’est donné après je connais pas les prix de votre pays
Mais en France c’est 101€

For the safe room door, that’s not something I would ever use with smartthings. you need that to be local and reliable. But that’s just me, other people may have some other ideas.

Since your regular door is a multipoint lock, that does limit the candidates somewhat. Does the door have to be lifted up in order to unlock it? Does it have two latches that need to be done at the same time? Or can you unlock it with just one hand by turning a knob or a key?

Il faut relever la poignée pour que la porte soit bien fermée pour que le barillet puisse tourner…

Mais sa me dérange pas d’investir dans un barillet compatible vu le prix de la nuki je suis plu a sa prêt

C’est pour pouvoir ouvrir a distance pour exemple la belle famille arrive souvent a l’improviste et se retrouve dehors… et avec la petite soeur de ma femme qui et handicapés
Je préfère qu’il soie au chaud le temps qu’on arrive
Nous sommes dans la Creuse en France pluie neige -10 15 des fois et même l’été il pleut au moin comme sa